Tüketim Yaratma ve ''Özgür'' Birey

http://www.pazarlamayonetimi.com/wp-content/uploads/2011/02/1t1.jpg 
Tüketim yaratmanın temel koşulu, ihtiyaçların uyarılmasıdır. İhtiyaçlar toplumsal davranış normlarıya yönlendirildiğinden, tüketim yaratma söz konusu olduğunda bir mala duyulan ihtiyaç onun gerçek değerinden(kullanım değerinden) ayrılmıştır.

Tüketim yaratma ya da ihtiyaçların uyarılmasındaki yöntem şudur: Tüketicilerde, seçme özgürlüğünün olduğu hissi yaratılır(ya da aynı anlama gelmek üzere tüketici ile seçme özgürlüğü varmış gibi münasebet kurulur). Bu bağlamda uyarılan bireysel tüketim arzusu, bireyde tüketim alanında özgür bir özne olduğu yanılsamasını yaratır ve meta arzı, bireyin varolan satın alma gücünden bağımsız olarak özgürlüğün hülasası haline gelir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder